Q&A Podcast #01

Q&A Podcast #01

Julkaistu: 28.11.2018


Allekirjoittaneen YouTube-kanavan 2v 8kk hiljaiselon jälkeen nyt olisi taas Kysymyksiä & Vastauksia videota tarjolla. Asiaa aamutreeneistä, iltahiilareista, treeniliikkeiden vaihtelusta, lihaskasvun mekanismeista, pizzatäytteistä sekä paljosta muusta. Liikkuvan kuvan muodossa löytyy YouTubesta ja nyt ensimmäistä kertaa myös äänitallenteena Soundcloudista.

1. Mitä ottaa huomioon aamutreenissä (01:21)
2. Hiilihydraattien syömisestä illalla (07:14)
3. Asiaa lihaskasvun kolmesta mekanismista (11:19)
4. Treeniliikkeiden vaihtelun toteuttaminen (16:14)
5. Mikä riittää ylläpitoon + avautumista nykytrendeistä (21:40)
6. Mitä mieltä extreme stretching venyttelystä (27:02)
7. Minkälainen liike on SSB-kyykky (29:55)
8. Aamupalan ja iltapalan makrojakaumissa huomioitavaa (32:00)
9. Täyden vs. epätäyden aminohappoprofiilin proteiinit (38:15)
10. Nesteytyksen ja elektrolyyttien merkitysestä treenissä (40:38)
11. Allekirjoittaneen näkemys pätkäpaastoilusta (43:59)
12. Missä tilanteessa palautumisjuoma on turha (47:58)
13. Neljä täytettä pizzaan, GO (50:34)

Markku ”Sensei” Tikka
ProTrainer.fi

 

Laitan jakoon jos tykkäsit!Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email

Sensein uutiskirje

Tilaa ilmainen uutiskirje, niin saat kätevästi tiedon uusista blogi-kirjoituksista, nettiartikkeleista ym. oleellisesta mediasisällöstä ja informaatiosta suoraan sähköpostiisi noin pari kertaa kuukaudessa. Uutiskirjeen tilaaminen ei velvoita mihinkään ja voit peruuttaa tilauksen milloin tahansa.

Seuraa somessa

  • Maastavedon perään alkoi etukyykyn sisäänajo 🙂 Olipas kivaa taas tätäkin piiiitkästä aikaa ❤  #senseitikka #etukyykky #sisäänajo #rehabtraining #frontsquat #comeback #ifbb #naturalbodybuilding
  • Kyykyt SSB-tangolla säästävät olkapäiden rasitusta, kun ei tarvitse takakyykyn tapaan vääntäytyä tankoon. Kyykkyliikkeenä liikeradan, painopisteen ym. osalta nämä ovat lähempänä etukyykkyä.
Ketjujen käyttö saa aikaan, että alaspäin mentäessä = nivelkulmien kasvaessa tanko kevenee ja ylöspäin noustessa käy raskaammaksi.
Näin liikkeen painokäyrä vastaa paremmin kehon nostokapasiteettia ja lihaksisto tulee kuormitettua kovemmin / tasaisemmin koko liikeradan matkalta.
Tässä alhaalla 135kg ja ylhäällä 175kg.
Kiitos @janipernell inspiraatiosta... en olekaan piiiitkään aikaan tehnyt ketjukyykkyjä SSB-tangolla 🙂 Joskus voimanostoaikoina max effort treenissä viimeksi... eli noin 6v sitten 😆
#senseitikka #fitnessvalmentaja #voimavalmentaja #kyykky #etukyykky #ssbkyykky #ssbsquats #chainsquats #ifbb #cbb #naturalbodybuilding
  • It's alive... It's alive!! YouTube-kanava nimittäin 🙂 Nyt löytyy uusi 5 min video, miten sarjapainojen nousujohteisuutta on hyvä ajatella aina pidemmältä aikaväliltä. Linkki kanavalle profiilissa ☝️ #senseitikka #fitnessvalmentaja #tubettaja #sarjapainot #nousujohteisuus #progressio #lihasmassa
  • Dippi-punnerrus rintaliikkeenä... ala-asennossa olkavarsi vaakatasoon, ylhäällä ei kyynärpäitä täyteen ojennukseen, jotta paine pysyy rinnalla eikä siirry ojentajille. Kuitenkin oleellisin ero ojentaja-painotteiseen on hieman etukenompi asento. Tykkään käyttää ketjuja lisäpainona, koska ne siirtävät painopistettä eteenpäin ja automaattisesti kippaavat kroppaa etunojaan. #senseitikka #fitnessvalmentaja #rintatreeni #dippi #dippipunnerrus

Yhteistyökumppanit

pakkotoistokymppisali