Vegaani-ketoosi-pätkäpaasto?

Vegaani-ketoosi-pätkäpaasto?

Julkaistu: 16.1.2020


Tässä on nyt taas saanut lukea iltapäivälehtien sivuilta mitä erilaisempia juttuja siitä, miten tällä kertaa pääsee elämänsä kuntoon. Niiden pohjalta olen tullut siihen lopputulokseen, että se onnistuu vain ryhtymällä vegaani-ketoosi-pätkäpaastolle.

Pelkkä laihduttaminen ei nimittäin enää nykyään riitä, vaan samalla täytyy pysäyttää ilmaston lämpeneminen, pelastaa planeetta, selvittää lapsuustraumansa sekä syödä kuin aikana, jolloin eliniänodote oli 30 vuoden luokkaa.

Laihduttaa saa vain, jos on lihonut oikeista syistä. Ei suinkaan vääristä syistä. Jos olet lihonut, koska olet syönyt liikaa pullaa, koska pulla maistuu hyvälle ja ajattelit selvitä liikkumalla enemmän ja syömällä vähemmän, niin unohda koko juttu. Ehei!!

Sinun täytyy terveellisten elämäntapojen aloittamisen sijaan kirjautua suljetulle osastolle, jossa terapeutin ja ryhmäistuntojen avulla viimein ymmärrät, että mielestäsi pulla maistuu hyvälle vain, koska isäsi ja äitisi hakkasivat sinua lapsena liian paljon tai liian vähän.

Kaloreita ei myöskään saa laskea, koska sellainen on aivan liian rajoittavaa. Vaan vailla minkäänlaista aikaisempaa toimivaa kokemusta täytyy vain kuunnella kehonsa luonnollisia viestejä. Jos viestit edelleen käskevät syödä pullaa, niin takaisin pakkopaitaan.

Kaiken lisäksi, mikäli kuvittelit pudottavasi painoa, jotta voit loppuvuoden syödä pullaa paremmalla omatunnolla, niin sellainen ei sovi alkuunkaan. Laihduttaa saa vain, jos tulokset ovat pysyviä. Ikuisesti!! Jos on olemassa pienikin mahdollisuus, että lihot joskus vielä uudestaan, niin turha aloittaa ollenkaan.

Sinun täytyy vain ajatella positiivisesti sekä oppia hyväksymään rapakuntosi ja elintasosairausriskisi sellaisena kuin ne ovat.

Markku ”Sensei” Tikka
ProTrainer.fi

 

Laitan jakoon jos tykkäsit!Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email

Sensein uutiskirje

Tilaa ilmainen uutiskirje, niin saat kätevästi tiedon uusista blogi-kirjoituksista, nettiartikkeleista ym. oleellisesta mediasisällöstä ja informaatiosta suoraan sähköpostiisi noin pari kertaa kuukaudessa. Uutiskirjeen tilaaminen ei velvoita mihinkään ja voit peruuttaa tilauksen milloin tahansa.

Seuraa somessa

  • Yhteensä 20 viikkoa dieettiä ja -13kg 🙂 Keskimäärin 650g viikossa eli sopivasti näissä kokonaiskiloissa, kun tykkää säilyttää metabolian ja kiinteän massan sekä jaksaa muutakin elämäänsä.
Eikä siis yhtäjaksoinen dieetti, vaan maalis- / huhtikuussa oli 6 viikkoa taukoa, koska korona. Ei ollut alkujaan suunniteltu tauko.
Tästä alkaa ruokamäärän vaiheittain nostaminen ja oletan lisää tehoja salille sekä lenkille, kun kcal-määrä on taas lähempänä kolmea kuin kahta tuhatta 😁 
#senseitikka #kesäkunto #dieetti #rasvanpoltto #alempiraskassarja #cruiserweight #naturalbodybuilding #reversedieetti
  • Onko vaikeuksia kyykyn syvyyden kanssa? Yksi parhaista ellei jopa paras tapa kehittää sitä, on tehdä paussi-kyykkyä. Laskeudu niin syvään kyykkyyn kuin hyvällä tekniikalla pystyt. Pysy siellä 1 tai 2 sekuntia eli liike selkeästi pysähtyy. Ja sitten vasta nouse takaisin ylös. Muista pitää keskivartalo tiukkana.
Jos syvyydessä on enemmänkin parannettavaa, niin pidä pidempi paussi, noin 2 sekuntia. Jos sujuu jo ihan hyvin, niin jo 0.5 - 1 sekunti riittää antamaan varsin eri elämyksen kuin jatkuva liike saatikka pommilla alas ja pompulla ylös.
Sillä ei tämän asian kannalta niin merkitystä onko kyseessä kyykky, etukyykky vai SSB-kyykky, kuten tällä videolla.
Otapa kokeiluun 🙂 Uskallan vakuuttaa, että huomaat positiivisia muutoksia kyykkysi syvyydessä jo ihan muutamassa viikossa.
Markku "Sensei" Tikka
ProTrainer.fi
#senseitikka #fysiikkavalmentaja #voimavalmentaja #ravintovalmentaja #kyykky #etukyykky #ssbkyykky #jalkatreeni #jalkakyykky #kyykkytekniikka
  • Yleisön pyynnöstä 🙂 Allekirjoittaneen YouTube-kanavalla kerrotaan, miten pystyt tehokkaasti kehittämään Cooperin testin tulostasi. Oli lähtötasosi sellainen, että et jaksa edes juosta vielä yhtäjaksoisesti koko 12 minuuttia, aina noin 3200m tulostasoon asti.
Eikä tarvetta ryhtyä kokonaan juoksijaksi, vaan kaksi juoksuharjoitusta viikossa tapahtuvat salitreenaamisen ja muun elämän ohessa.
Täydellinen Cooper-ohjelma. Kerrotaan tarkasti minkälaiset juoksuharjoitukset. Miten ja miksi ne tehdään. Mitä muuta voi vielä tehdä. Ja miten harjoitukset saa salitreenaamisen kanssa viikkoonsa sopimaan.
Suora linkki videoon löytyy profiilista ☝️ Peukuttakaa mikäli tykkäsitte ja olen kiitollinen, jos tuette kanavan toimintaa laittamalla tilaukseen.
Markku ”Sensei” Tikka
ProTrainer.fi
#senseitikka #ammattivalmentaja #cooperintesti #coopertesti #12minuuttia #aerobinen #cardioharjoittelu #maksimikestävyys #kuntotesti #pääsykoe #kuntokoe #poliisikoulu #pelastusopisto #taistelusukeltaja #laskuvarjojääkäri #pakkotoisto #ammattilainen
  • Kaikkea ei voi aina saada yhtä aikaa kerralla helposti 😮 #senseitikka #ammattivalmentaja #ravintovalmennus #fysiikkavalmennus #voimavalmennus #urheiluvalmennus

Yhteistyökumppanit

pakkotoistokymppisali