Vegaani-ketoosi-pätkäpaasto?

Vegaani-ketoosi-pätkäpaasto?

Julkaistu: 16.1.2020


Tässä on nyt taas saanut lukea iltapäivälehtien sivuilta mitä erilaisempia juttuja siitä, miten tällä kertaa pääsee elämänsä kuntoon. Niiden pohjalta olen tullut siihen lopputulokseen, että se onnistuu vain ryhtymällä vegaani-ketoosi-pätkäpaastolle.

Pelkkä laihduttaminen ei nimittäin enää nykyään riitä, vaan samalla täytyy pysäyttää ilmaston lämpeneminen, pelastaa planeetta, selvittää lapsuustraumansa sekä syödä kuin aikana, jolloin eliniänodote oli 30 vuoden luokkaa.

Laihduttaa saa vain, jos on lihonut oikeista syistä. Ei suinkaan vääristä syistä. Jos olet lihonut, koska olet syönyt liikaa pullaa, koska pulla maistuu hyvälle ja ajattelit selvitä liikkumalla enemmän ja syömällä vähemmän, niin unohda koko juttu. Ehei!!

Sinun täytyy terveellisten elämäntapojen aloittamisen sijaan kirjautua suljetulle osastolle, jossa terapeutin ja ryhmäistuntojen avulla viimein ymmärrät, että mielestäsi pulla maistuu hyvälle vain, koska isäsi ja äitisi hakkasivat sinua lapsena liian paljon tai liian vähän.

Kaloreita ei myöskään saa laskea, koska sellainen on aivan liian rajoittavaa. Vaan vailla minkäänlaista aikaisempaa toimivaa kokemusta täytyy vain kuunnella kehonsa luonnollisia viestejä. Jos viestit edelleen käskevät syödä pullaa, niin takaisin pakkopaitaan.

Kaiken lisäksi, mikäli kuvittelit pudottavasi painoa, jotta voit loppuvuoden syödä pullaa paremmalla omatunnolla, niin sellainen ei sovi alkuunkaan. Laihduttaa saa vain, jos tulokset ovat pysyviä. Ikuisesti!! Jos on olemassa pienikin mahdollisuus, että lihot joskus vielä uudestaan, niin turha aloittaa ollenkaan.

Sinun täytyy vain ajatella positiivisesti sekä oppia hyväksymään rapakuntosi ja elintasosairausriskisi sellaisena kuin ne ovat.

Markku ”Sensei” Tikka
ProTrainer.fi

 

Laitan jakoon jos tykkäsit!Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email

Sensein uutiskirje

Tilaa ilmainen uutiskirje, niin saat kätevästi tiedon uusista blogi-kirjoituksista, nettiartikkeleista ym. oleellisesta mediasisällöstä ja informaatiosta suoraan sähköpostiisi noin pari kertaa kuukaudessa. Uutiskirjeen tilaaminen ei velvoita mihinkään ja voit peruuttaa tilauksen milloin tahansa.

Seuraa somessa

  • Dynamic Effort eli DE-metodi kehittää räjähtävää nopeusvoimaa. Tangossa 50-70% maksimista (1RM), 1-3 toistoa sekä runsaasti sarjoja. Yleensä 5-12 sarjaa.
Tavallisesti pitkät lepotauot, mutta kun tarkoitus kehittää myös työkapasiteettia, niin pidetään tauot 1-2 min välillä.
Muuttuvalla vastuksella eli ketjujen ja vastuskumien käytöllä on näissä selkeä hyöty, koska ne estävät tangon deseleraatiota eli tahattomasti tapahtuvaa jarruttamista liikkeen loppua kohti. Kun vastus kasvaa on sitä kiihdytettävä loppuun asti.
#senseitikka #voimavalmentaja #westsidebarbell #kyykky #maastaveto #dynamiceffort #nopeusonvoimaa
  • Talk the talk and walk the walk!! Suomeksi ilmaistuna: "Joukkoja johdetaan edestä!" 🙂👍 Tässä esimerkkiä SSB-kyykyn muodossa, 3 toiston maksimi 192kg. Kylläpäs se painoi. Joutui yrittämään ihan tosissaan 😅 #senseitikka #fysiikkavalmentaja #voimavalmennus #esimerkinvoima #naturalbodybuilding #powerlifting #westsidebarbell #maxeffort
  • NAISELLISIA ERITYISYYKSIÄ
Kun vuonna 2008 ammattivalmentajana aloittelin, niin ei tullut ensimmäisenä mieleen, mitä kaikkea sitä vielä tuleekaan erityisesti vastakkaiseen sukupuoleen liittyen riittävissä määrin selvittämään.
Kuulemma sukupuoli on nykyään lähinnä sosiaalinen konstruktio, mutta tiettyjä fysiologisia ja biologisia eroavaisuuksia siinä tuppaa silti yllättävän usein vastaan tulemaan varsinkin näin, kun suorituskyvyn ja kehonkoostumuksen kanssa tekemisissä on. Kas tässä muutama esimerkki asiasta.
1. Kuukautiskierron erilaiset vaiheet ja niiden usein esiintyvät vaikutukset fyysiseen suorituskykyyn sekä kehon nestetasapainoon.
2. Erilaiset tavat asentaa rintojen silikoni-implantit sekä niiden mahdolliset vaikutukset rintalihasten treenaamiseen salitreeniä harrastavilla ja varsinkin fysiikkaurheilijoilla.
3. Vaihdevuosien aikaansaamat hormonaaliset muutokset ja niiden vaikutukset erityisesti mm. rasvanpolttoon. Vinkki: vahva suositus hankkiutua viimeistään 4-kymppisenä kehonkoostumukseen, millaisen suuntaisessa meinaa loppuelämänsä viettää.
Viimeisimpänä näistä ja mentaliteetilla: pitikin nyt mennä sitten tästäkin tällä tarkkuudella lukemaan.
4. Orgasmin voimakkuuden vaikutus systoliseen verenpaineeseen. Tiedoksi: mitä parempi tuleminen, niin sitä matalampi verenpaine seuraavana päivänä. Ja onpa seksin harrastamisella paljon muitakin positiivisia ja stressiä lieventäviä vaikutuksia.
Kalorikulutus ei kovin kummoista, mutta muilta osin siis varsinaista terveysliikuntaa.
Markku ”Sensei” Tikka
ProTrainer.fi
PS. Seksuaalisella kanssakäymisellä on stressiä alentava vaikutus sukupuolesta riippumatta.
#senseitikka #päällikkövalmentajapaljastaa #fysiikkavalmentaja #kuukautiset #hormonikierto #silikonit #vaihdevuodet #orgasmi #verenpaine
  • HYPERTROFINEN USKONTUNNUSTUS
”Me uskomme Suureen Protskuun, kaikkivaltiaaseen massanrakentajaan, joka sikisi aminohapoista, syntyi polypeptidiketjuista. Kärsi glukoneogeneesin aikana, pilkkoutui, hajosi ja denaturoitui, siirtyi ribosomin pinnalle, syntetisoitui kolmantena tuntina translaatiossa, astui hypertrofiaan ja on somessa saava iankaikkisen elämän"
Ajattelin, kun tässä nämä erilaiset ruokavaliomallit ovat alkaneet saamaan kiihtyvällä tahdilla suorastaan uskonnollisia piirteitä, niin mennään nyt näillä sitten. Jos et voi voittaa heitä, liity heihin.
Markku ”Sensei” Tikka
ProTrainer.fi
#apostolitikka #päällikkövalmentaja #fitnessuskonto #suuriprotsku #senseitikka #ravintovalmennus #naturalbodybuilding

Yhteistyökumppanit

pakkotoistokymppisali