Henkilökuvat

markku-tikka-3VALMENTAJA – Markku Tikka

Markku ”Sensei” Tikka on ammattivalmentaja, joka ohjaa ja valmentaa tavoitteellisia treenaajia aloittelijoista aina kilpatasolle asti. Hän on toiminut valmentajana vuodesta 2008 lähtien ja harrastanut itse kuntosalitreeniä jo lähes 20 vuoden ajan. Olipa tavoitteesi polttaa rasvaa, kasvattaa lihasta tai hankkia lisää voimaa ja parempaa kuntoa on luvassa ammattitaitoista ja yksilöllistä valmennusta.

Markku Tikka tunnetaan enemmän kehonkoostumuksen muokkaamiseen erikoistuneena valmentajana, mutta myös voimavalmennuksesta löytyy vahva tietotaito sekä kokemuspohja, niin salitreenaajien kuin eri lajien urheilijoidenkin keskuudesta. Omalta kilpataustaltaan hän on Classic Bodybuilding SM-mitalisti sekä kokenut raw-voimanostaja.

Markku Tikka on kirjoittanut vuodesta 2009 lähtien useampaan fitness-alan julkaisuun, kuten ProBody, Body-lehti, BodyMag sekä Bodynews.fi. Hänellä on oma Q&A-ketju suositulla Pakkotoisto.com keskusteluforumilla. Hänen kirjoituksiaan on nähty mm. arvostetussa Lihastohtori-blogissa ja Sensein oma blogi löytyy tietenkin myös. Lisäksi Markku Tikka on Suomen Fitnessurheilu ry:n lisensioima virallinen valmentaja.

Personal training palvelua on tarjolla Turussa, mutta on-line valmennuksessa olevia löytyy ympäri Suomea sekä rajojen ulkopuolelta. Tämän ammattilaisen valmennuksessa et tule pettymään.

Valmennettavia

Pekka W.

Melissa S.

Markus S.

Esko M.

Kisavalmennettavia

Hanna Saario

Tuomas Kuronen

Samu Sinisalo

Iuliia Brovko

Annukka Rautiainen

Sami Ristimäki

Topias Cunningham

Annu Hyökyvaara

Seuraa somessa

  • Normipäivä 🙂 ... tai no ehkä proteiinit hieman yläkanttiin, kun noin 220g on se mihin siinä tähtään. Mutta metabolia pyörii ihan kivasti, kun eipä tässä viikon aktiivisuus mitenkään huipussaan ole neljää salitreeniä lukuunottamatta. #senseitikka #tavoitteellinen #treenaaja #naturalbodybuilding #classicbodybuilding
  • Siinä että liike on raskaimmillaan samalla kun voimantuotto heikoimmillaan ja nivelet paskimmillaan ei ole muuten hypertrofisesti helvetinkään järkeä.
Joten kun raskainta asentoa keventää tulee liikkeen vastuskäyrästä paremmin nivelkulmien voimakkuutta vastaava ja näin ollen lihas rasittuu tasaisemmin / paremmin liikeradan koko matkalta eikä heikoin kohta muodostu rajoittavaksi tekijäksi.
Älä käytä liikaa, koska vaatii myös palautumiskapasiteetilta enemmän.
Tässä kyykky 200kg = 3RM ja reverse band keventää alhaalla 50kg joten 150/200kg = 8RM 🙂👍 #senseitikka #päällikkövalmentajapaljastaa #fysiikkavalmentaja #fitnessvalmentaja #kyykky #legday #squatordie #pakkotoisto #ammattilainen
  • KESKITY KOHDELIHAKSEEN 👍
Useimmissa salitreeniliikkeissä samaan liikkeeseen osallistuu useampia lihasryhmiä. Isossa roolissa, mihin lihakseen liikkeen saa eniten vaikuttamaan, on mekaanisten tekijöiden lisäksi, että millä lihaksella liikkeen pyrkii ja KESKITTYY suorittamaan = sisäinen vs. ulkoinen fokus.
Hypertrofiaharjoittelussa pointtina kuitenkin on työstää lihasta ja liike on siihen vain työkalu eikä päämäärä itsessään.
Kun suoritetaan esimerkiksi selän vetoliikkeitä pitkällä liikkeen sallimalla liikeradalla täydestä venytyksestä kunnon supistukseen, niin pätevä vinkki on aina ALOITTAA liike kohdelihaksella. Kuten tässä ylätaljavedossa, kun lähdetään tuomaan tankoa alaspäin, niin ensimmäinen asia, mikä kuormaan saa liikettä aikaan, on lapaluiden lähteminen alaspäin. Ei suinkaan käsivarren koukistuminen.
Tämä ei kuitenkaan ole mitenkään kahdessa osassa suoritettava liike vaan kyseessä on yksi sujuva jatkumo. Ensin lavat lähtevät alaspäin ja suoraan siihen perään ei edelleenkään keskitytä käsivarren koukistamiseen vaan leveällä selkälihakselle olkavarren tuomiseen kohti kylkeä = kyynärpää edellä kättä alaspäin. Käsivarsi nyt sitten vaan sattuu kyynärpäästä koukistumaan prosessissa ja hauiskin siinä jossain välissä sijaitsee. 
Kovan selällä supistuksen jälkeen suunnanvaihto ja liikkeen eksentrisessä vaiheessa sama juttu, mutta vain päinvastaisessa järjestyksessä. Ensin kädet ylös, mutta selällä liikettä kontrolloiden ja siihen perään lapaluut seuraavat.
Markku ”Sensei” Tikka
ProTrainer.fi
#senseitikka #päällikkövalmentajapaljastaa #fitnessvalmentaja #hypertrofia #lihasmassa #selkätreeni
  • Om nom nom nom 😋 Jälkiruuaksi 12g kuitua ja 250mg C-vitamiinia. Ei säilöntäaineita tai lisättyä sokeria 🙂 #mustaherukka #superruokaa #hyväruokaparempimieli #poiminitsejasäästin #ravintovalmennus

Yhteistyökumppanit

pakkotoistokymppisali