Henkilökuvat

markku-tikka-3VALMENTAJA – Markku Tikka

Markku ”Sensei” Tikka on ammattivalmentaja, joka ohjaa ja valmentaa tavoitteellisia treenaajia aloittelijoista aina kilpatasolle asti. Hän on toiminut valmentajana vuodesta 2008 lähtien ja harrastanut itse kuntosalitreeniä jo lähes 20 vuoden ajan. Olipa tavoitteesi polttaa rasvaa, kasvattaa lihasta tai hankkia lisää voimaa ja parempaa kuntoa on luvassa ammattitaitoista ja yksilöllistä valmennusta.

Markku Tikka tunnetaan enemmän kehonkoostumuksen muokkaamiseen erikoistuneena valmentajana, mutta myös voimavalmennuksesta löytyy vahva tietotaito sekä kokemuspohja, niin salitreenaajien kuin eri lajien urheilijoidenkin keskuudesta. Omalta kilpataustaltaan hän on Classic Bodybuilding SM-mitalisti sekä kokenut raw-voimanostaja.

Markku Tikka on kirjoittanut vuodesta 2009 lähtien useampaan fitness-alan julkaisuun, kuten ProBody, Body-lehti, BodyMag sekä Bodynews.fi. Hänellä on oma Q&A-ketju suositulla Pakkotoisto.com keskusteluforumilla. Hänen kirjoituksiaan on nähty mm. arvostetussa Lihastohtori-blogissa ja Sensein oma blogi löytyy tietenkin myös. Lisäksi Markku Tikka on Suomen Fitnessurheilu ry:n lisensioima virallinen valmentaja.

Personal training palvelua on tarjolla Turussa, mutta on-line valmennuksessa olevia löytyy ympäri Suomea sekä rajojen ulkopuolelta. Tämän ammattilaisen valmennuksessa et tule pettymään.

Valmennettavia

Pekka W.

Melissa S.

Markus S.

Esko M.

Kisavalmennettavia

Hanna Saario

Tuomas Kuronen

Samu Sinisalo

Iuliia Brovko

Annukka Rautiainen

Sami Ristimäki

Topias Cunningham

Annu Hyökyvaara

Seuraa somessa

  • Maastavedon perään alkoi etukyykyn sisäänajo 🙂 Olipas kivaa taas tätäkin piiiitkästä aikaa ❤  #senseitikka #etukyykky #sisäänajo #rehabtraining #frontsquat #comeback #ifbb #naturalbodybuilding
  • Kyykyt SSB-tangolla säästävät olkapäiden rasitusta, kun ei tarvitse takakyykyn tapaan vääntäytyä tankoon. Kyykkyliikkeenä liikeradan, painopisteen ym. osalta nämä ovat lähempänä etukyykkyä.
Ketjujen käyttö saa aikaan, että alaspäin mentäessä = nivelkulmien kasvaessa tanko kevenee ja ylöspäin noustessa käy raskaammaksi.
Näin liikkeen painokäyrä vastaa paremmin kehon nostokapasiteettia ja lihaksisto tulee kuormitettua kovemmin / tasaisemmin koko liikeradan matkalta.
Tässä alhaalla 135kg ja ylhäällä 175kg.
Kiitos @janipernell inspiraatiosta... en olekaan piiiitkään aikaan tehnyt ketjukyykkyjä SSB-tangolla 🙂 Joskus voimanostoaikoina max effort treenissä viimeksi... eli noin 6v sitten 😆
#senseitikka #fitnessvalmentaja #voimavalmentaja #kyykky #etukyykky #ssbkyykky #ssbsquats #chainsquats #ifbb #cbb #naturalbodybuilding
  • It's alive... It's alive!! YouTube-kanava nimittäin 🙂 Nyt löytyy uusi 5 min video, miten sarjapainojen nousujohteisuutta on hyvä ajatella aina pidemmältä aikaväliltä. Linkki kanavalle profiilissa ☝️ #senseitikka #fitnessvalmentaja #tubettaja #sarjapainot #nousujohteisuus #progressio #lihasmassa
  • Dippi-punnerrus rintaliikkeenä... ala-asennossa olkavarsi vaakatasoon, ylhäällä ei kyynärpäitä täyteen ojennukseen, jotta paine pysyy rinnalla eikä siirry ojentajille. Kuitenkin oleellisin ero ojentaja-painotteiseen on hieman etukenompi asento. Tykkään käyttää ketjuja lisäpainona, koska ne siirtävät painopistettä eteenpäin ja automaattisesti kippaavat kroppaa etunojaan. #senseitikka #fitnessvalmentaja #rintatreeni #dippi #dippipunnerrus

Yhteistyökumppanit

pakkotoistokymppisali